Önbizalom növelés

Útmutató az önbizalmadhoz

 Mondhatnánk, hogy manapság a csapból is ez az önbizalomtéma folyik és már unalmas, de hidd el, nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos! Most mutatok Neked egy-két egyszerű és hétköznapi módszert, amely nem igényel sem jogi, sem orvosi alapismereteket és még atomfizikusnak sem kell lenned ahhoz, hogy alkalmazhasd a saját életedben. Próbáld ki, mi bajod lehet? Persze, csak akkor, ha hiányzik egy kis önbizalom.

Önbizalom növelő tippek:

  • Gondold végig a jó tulajdonságaidat, majd írd is le őket. Legalább harmincat. Igen, jól látod, harmincat. Csak a jókat, a rosszakat felejtsd el. Időnként, ha rossz passzban vagy vedd elő a listát és előbb-utóbb elhiszed, hogy csak ezek léteznek.
  • Állj a tükör elé és mondd, hogy szereted magad és klassz vagy! „Szeretem magam és klassz vagyok!” – így.
  • Most állj ismét a tükör elé és nézz úgy magadra, mintha egy idegen nőt kritizálnál a barátnőddel a kávézóban (de ugye nem szoktál ilyet csinálni?). Milyen a haja, a ruhája, a sminkje – ha van rajta egyáltalán – hogyan áll, hogy beszél, fintorog stb (táska, cipő, ékszerek). Most mondd el – magadban és magadnak, hogy ha kritikus szemmel nézed a saját tükörképed, hogy mit változtatnál… és tedd meg, változtass! Új frizura, smink – hétköznap is –, más öltözködési stílus, vagy egy új póló a turiból, teljesen mindegy, csak változtass! Szükség van azokra az elismerő pillantásokra, önmagadtól is és másoktól is.
  • Változtass a tartásodon! Emeld fel a fejed, húzd ki a vállad, nyisd ki a szemed és téveszd meg az ellenségeidet: mosolyogj hétfőn! A hatás nem marad el, meglátod! ( Persze nem mindegy, hogy rajtad vagy veled, de mosolyogni fognak Rád!)
  • Önbizalom növelés
    Önbizalom növelés
  • Légy büszke! Biztos, hogy volt már kisebb-nagyobb sikered, amire büszke lehetsz, de a jövőben biztosan lesz, ezért előlegezd meg magadnak az érzést egészen addig, míg magad is elhiszed!
  • Tégy úgy, mintha menő lennél, sikeres, jókedvű, leleményes, és így tovább. Annyira meg fogod szokni az érzést, hogy a végén nem lesz különbség és egyszerűen úgy fogsz reagálni dolgokra, mintha tényleg a Te tulajdonságaid lennének. Hiszen menő vagy, sikeres, jókedvű, leleményes!
  • Légy bátor! Jobban jársz, hiszen, hogy Henry Fordot idézzem: „Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz.” 
  • Tűzz ki apróbb célokat, majd egyre növeld a tétet. Na, nem a minden hétfőn kezdődő fogyókúrára gondolok, de az már valami, ha minden nap egy zsemlével kevesebbet eszel.(Ettől már előbb-utóbb mosolyogni fogsz az új rucidban, a tükör előtt J )
  • Szanáld ki a negatív embereket az életedből. Eddig sem volt belőlük semmi hasznod, ezután sem lesz, ártani viszont annál jobban tudnak. Tehát vond meg tőlük az esélyt. Ártsanak maguknak, ha annyira akarnak.
  • Sportolj! Nem kell rögtön maratonnal kezdeni – a futás amúgy sem való mindenkinek, hiába, hogy most nagyon felkapott sport! -, elég sétálni, például Pokémonok után, vagy elmenni kirándulni, és kisvasút helyett gyalog menni fel a fátyol vízesésig, biciklit bérelni a Balaton mellett, vagy tollasozni a szomszéddal, de ha csak egy kézi súlyzód van, az is csodákra képes! A mozgástól duplán boldog leszel: egyrészt azért, mert egy kitűzött célodat eléred magával a megmozdulással, másrészt meg azért, mert elkezdenek termelődni azok a hormonok, amik lustálkodással nem szoktak…

Ha tanácsaimat meghallgatva picit jobb kedved lett, már megérte! Ha még heccből egyet-kettőt ki is próbálsz, én biztosan visszamosolygok, amikor találkozunk, hiszen tudom, hogy Te vagy az a csinos és bátran, büszke fejtartással, mosolyogva közeledő lány (fiú) akire olyan jó ránézni, mert tele van önbizalommal.

Útmutató az önbizalmadhoz
4.3 (86.15%) 13 votes