Ha fáradt vagy, aludj!

A túlterheltség tünetei – ha ezeket tapasztalod magadon, mindenképp lazíts!

  • Nem tudsz elaludni? Csak forgolódsz az ágyban, és félóránként megállapítod, hogy már csak ennyi és ennyi órát alhatsz és ettől még idegesebb leszel?
  • Vagy elaludni el tudsz, de nem bírsz felkelni, pedig eddig ez nem jelentett problémát, mindig frissen pattantál ki az ágyból?
  • Vidáman fogtál neki az edzésnek, jól esett a futás, lelkesített a táncóra, de most minden pillanat kínszenvedésnek tűnik?
  • Azt veszed észre, hogy az eddig természetes, belülről jövő mosolyod már nem jön magától, vagy ha igen, inkább fogcsikorgatósnak tűnik?
  • Eddig érdeklődéssel fogadtad a telefonhívásokat, most nem érzed igazán, hogy érdekelne, mi van a rokonokkal, barátokkal?
  • Nehezedre esik kimozdulni bármilyen programra?
  • Mintha az emlékezeteddel is lennének problémák, nem jutnak eszedbe dolgok, elfelejtesz megbeszélt találkozókat?
  • Idegesebb vagy a szokásosnál, vagy éppen apatikussá kezdesz válni?

Ezeket a tüneteket, ha kettőnél többet tapasztalsz magadon, már nem lehet egyszerűen a fáradtságra fogni. Nem azért érzed őket, mert kicsit sűrűbb volt a nap! Nézzünk szembe a ténnyel: már sűrű volt az előző hét, hónap, akár az egész év is, ugye?

A stressz, amely jó szolgálatot tesz az életünkben, amikor csak vészhelyzetben lép fel és kényszerít minket kivételes teljesítményre, ha állandósul, akkor nagyon kártékony lehet. Nem engedi, hogy ellazuljunk, nem tudunk igazán pihenni, még éjszaka is görcsösek, feszültek vagyunk lelkileg és fizikai szinten is. Ilyenkor jelennek meg a fent felsorolt tünetek, amelyek aztán hosszabb távon idegösszeomlással vagy más, súlyos betegséggel vetnek véget a túlterhelt életmód folytatásának.

De mit tegyünk, hogy ne jussunk el idáig?

Első körben felejtsük el a pótszereket, ne öntsük literszám magunkba a kávét és az energiaitalt. Ha súlyproblémáink vannak, akkor ismerjük fel, hogy milyen ételeket (csoki? chips? keksz?) használunk arra, hogy lecsillapítsuk belső feszültségünket, és igyekezzünk ezek fogyasztását korlátozni.

Mit csináljunk ezek helyett az álmegoldások helyett?

  • Mindenképpen cselekedjünk azonnal, ha felismertük, hogy túlterheltek vagyunk, hogy kimerültünk!
  • Próbáljuk meg elősegíteni a jó alvást és a jó ébredést. Használhatunk ehhez klasszikus recepteket – alvás előtti szellőztetés, esti séta, meleg mézes tej ivása, – de bevethetjük a legújabb technikai vívmányokat is, mint a meditációs altató zenék agyhullámokra ható programozással, vagy olyan telefonos applikáció, amely figyeli, hogy az alvás melyik fázisában tartunk, és akkor ébreszt fel, mikor az optimális nekünk, mikor nem fogunk „bal lábbal felkelni”.
  • Ha fáradt vagy, aludj!
    Ha fáradt vagy, aludj!
  • Lehet, hogy itt az ideje egy régen halasztgatott lazítós-elutazós hétvégének! Ha erre épp nincs mód, egy jó kirándulás is megteszi, ami nem igényel nagyobb szervezést. Magyarország tele van szebbnél szebb nemzeti parkokkal, arborétumokkal, kastélyokkal. Lehet, hogy pont a hozzánk legközelebb levőben nem is jártunk még soha!
  • Egy kis kikapcsolódás gyógyír testnek, léleknek
    Egy kis kikapcsolódás gyógyír testnek, léleknek
  • A legkönnyebben megvalósítható dolgok az otthon, vagy akár a munkahelyen is elvégezhető kisebb feltöltődési lehetőségek. Az interneten hatalmas mennyiségben találhatunk vezetett meditációkat vagy meditációs zenéket. Válasszunk olyat, ami igazán közel áll a szívünkhöz! Ezek hallgatása, az 5 vagy 25 perces kilépés a napi rutinból csodákra képes akkor is, ha nem vagy gyakorlott meditáló.
  • Divat mostanában, hogy a felnőtteknek is kifestőt színeznek, és újra egyre többen kötnek, horgolnak, fűznek gyöngyöt. Bármilyen általad szeretett tevékenység jó lehet, hogy elérd a „flow” állapotot, kicsit magadban legyél és kapcsolódj a belső értékeiddel, érzelmeiddel. Alkoss szabadon, külső elvárások nélkül!
  • Az is jót tehet, ha kiírod magadból a feszültséget, ez jó módja a feldolgozásnak, annak hogy ráláss, mi történik éppen veled, és megértheted azt is, hogy miért.

Gazdagodás Receptje Online tanfolyamHa valamennyire sikerült ezekkel a módszerekkel elérni, hogy kapcsolatba kerülj önmagaddal, akkor a következő lépés, hogy hosszú távon meg kell találni a megoldást egy más életminőségre, a mókuskerékből való kilépésre. Ha erre hajlandó vagy, akkor egészséges tudsz maradni, és sokkal több örömöt fogsz találni az életedben, amelynek lehetősége eddig is ott volt csak nem vetted észre, vagy nem merted megélni. Ne várj tovább, tegyél a túlterheltség tünetei ellen még ma!

 

A túlterheltség tünetei – ha ezeket tapasztalod magadon, mindenképp lazíts!
4 (80%) 2 votes